Pages

Sefiirikook

Sten-Markus sai Nelja kuuseks :) Sellel puhul tegime kooki! Kuna ma väga tahtsin katsetada kuidas selle tegemine käib siis hakkasingi retsepti netist otsima. No see oli ikka päris pikk protsess. Iga retsept erines teisest aga ometi väidavad kõik,et kui midagi teistmoodi teed siis on juba kõik halvasti. Retsept leitud hakasingi tegema. Võtsin mehe endale appi. Sellel ajal kui mina siirupit tegin vahustas tema munasid :) Igal juhul valmis ta sai. Sidrunihapet panin vist tiba liiga palju aga kui hapu meeldib ( nagu mulle) siis on kõik hästi!


põhjadeks tegin tavalised biskviidid ja vahele panin maasikaid mis kenasti tasakaalustavad sefiiri magusat maitset.


Retsepti siis selline: ( leidsin siit
Sefiir:
3 munavalget
300g suhkrut
0,5 dl hapukat mahla (või valge sefiiri jaoks vett)
0,25 tl sidrunhapet
0,5 tl želatiini


Sefiiri tegemiseks on vaja keeta siirup. Selleks pane suhkur, mahl ja sidrunhape potikesse ja keeda nõrgal kuumusel siirupiks. Mina tegin seda vesivannil, et suhkur ei pruunistuks vaid sulaks ja aega võttis nii 20 minutit.
Samal ajal tuleb želatiin mõne lusikatäie veega paisuma panna.
Kui siirup on umbes pool aega keenud(jah, seda aega ongi täpselt raske määratleda), tuleb hakata munavalgeid vahustama. Hea vahtumineku soodustamiseks peaks munad olema värsked, toasoojad, kauss hästi puhas ja soovitatavalt klaasist. Vähemalt minu kogemused näitavad nii. Vahustada tuleb hoolega ja kannatlikult. Esialgu võib tunduda, et munavahtu on väga vähe, kuid see pole mureks, kuna lõplik sefiiri hulk tuleb tänu siirupile oluliselt suurem.
Kui siirup on valmis(muutunud veidi paksemaks), jätka munavalgete vahustamist ning samal ajal nirista siirup peene joana munavahu hulka. Kuum siirup "küpsetab" niiviisi munavalge ära. Kui siirup on lisatud, sulata želatiin nõrgal kuumusel ja nirista see samamoodi vahustamise ajal munavahu hulka. Vahusta mikseriga pidevalt veel u 10 minutit. Siis klopi veel käsitsi ka hoolega.

1 kommentaar:

  1. Sefiiritort on üks mu lemmikuid. Ma muide kasutasin värskelt pressitud laimimahla ja suhkrut. Väga mõnus sefiir tuli.

    VastaKustuta